Zpět
Naše služby
Mateřská škola zajišťuje výchovu a vzdělávání pro děti
- zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však pro děti od 2 let - 6 tříd MŠ s kapacitou 150 dětí
- od 1 roku do 3 let - středisko denní péče (jesle) s denní kapacitou 15 dětí
- Cvičná škola ( udělen "Statut cvičné školy" pro průběžnou pedagogickou praxi studentek SPgŠ a VOŠ)
Školní jídelna je součástí mateřské školy s kapacitou 220 jídel denně.
Zaměření mateřské školy
a) estetické disciplíny tj. výtvarnou a hudební
- práce s keramickou hlínou
- netradiční výtvarné techniky
- enviromentální výchova
- práce s interaktivní tabulí
- logopedická prevence
b) netradiční pohybové aktivity
- dětská jóga
- cvičení na balančních míčích
- bruslení pro starší děti (dle zájmu rodičů)
- sauna (dle zájmu rodičů)
- plavání pro starší děti (dle zájmu rodičů či organizačních možností)
- ozdravné pobyty, školy v přírodě pro starší děti
- výlety „Cestování za poznáním“, turistika
c) spolupráce s ostatními organizacemi
- 11. ZŠ, která volí podobné zaměření jako naše mateřská škola
- 10. ZŠ, která propaguje "Školu hrou"
- PPP v Mostě (OŠD, odborné přednášky jak pro pedagogy, tak i pro rodiče)
- SPC Litvínov (individuální plány pro děti se speciálními potřebami, doporučování odborné literatury, odborné rady)
- spolupráce se Stř.zdravot.školou v Mostě
- spolupráce s D. p. s. Astra, Klubem důchodců
- spolupráce s MěP, PČR, HZS
- spolupráce s SPgŠ Most – cvičná škola průběžné pedagogické praxe
- spolupráce s rodin. farmou Klíny - CEVYK (centrum ekolog.výchovy Klíny)
- FK Baník Most
Záměry budoucího rozvoje:
- pomáhat rodičům předcházet školnímu neúspěchu jejich dítěte
- respektovat osobnost a individuální zvláštnosti každého dítěte,
- uplatňovat pedagogickou lásku, moudrost, odvahu a důvěryhodnost,
- podporovat kvalitu vzdělávacího procesu,
- budovat bezpečné sociální klima ve škole (dobré vztahy, příznivou atmosféru a partnerský přístup),
- směřovat děti k maximálnímu rozvoji jejich schopností, dovedností, návyků, osobnostních vlastností, k toleranci, přátelství, empatii, rozvoji tvořivosti a fantazie,
- učit děti spoluvytvářet a respektovat pravidla soužití,
- rozvíjet klíčové kompetencí dětí i profesní kompetence pedagogů.